ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Απόσπασμα από το κείμενο της εκδόσεως “ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ -ΙΘΑΚΗ” έκδοση σωματείου ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

«Η  σχολαστική  λεπτομέρεια  κάνει  το  έργο  του  μοναδικό.  Είναι  χαρακτηριστικό  ότι  υπάρχουν  σε  μικρογραφίες  όλα  όσα  είναι  απαραίτητα  για  τη  λειτουργία  και  τις  ανάγκες  ενός  πραγματικού  ιστιοφόρου.  Και  είναι  όλα  αληθινά.  Τσεκουράκια  , βαρελάκια  ,  επιπλωμένα  σαλόνια ,  καλαμάρια  με  φτερό,  κασμάδες , φτυάρια,  σφυριά,  πριόνια .  “Για  το  έργο  του  έχουν    εκφραστεί   με   ενθουσιασμό  κριτικοί  της   Τέχνης  ,  εκτιμητές  και   άνθρωποι  της  θάλασσας    που  είναι  σε  θέση  να  κατανοήσουν    και  να  αξιολογήσουν   το  βάθος  και  την  αξία  της  λεπτομέρειας  που  χαρακτηρίζει  τα  ιστιοφόρα  του. »


1996 – Απόσπασμα από την εφημερίδα “ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ”

«Η  εξαίρετη  καλλιτεχνική  δημιουργία  του  κ.  Δημητρίου Σκιαδαρέση  ,  έργα  του  εκλεκτού  καλλιτέχνη  συμπατριώτη  κ.  Δημήτρη  Σκιαδαρέση  είχαμε  θαυμάσει  και  παλιά  στην έκθεση  που  είχε   οργανωθεί  στο  Μέγαρο  του  ΟΛΠ  (…),    εκεί  για  πρώτη  φορά  είδαμε  την  εξαίρετη  δημιουργία  του ,  όπου  με  μεγαλύτερη  άνεση  είχαμε  την  τύχη  να  θαυμάσουμε  στο  Μουσείο  Γουναρόπουλου,  την  έκθεση  του  καλλιτεχνικού  αυτού  επιτεύγματος , του   τόσο  σημαντικού  και  – ίσως –  μοναδικού  στο  είδος  του. »


1995 – Απόσπασμα από τη εφημερίδα “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ”

«Μια  φωτογραφία,  μια  θαλασσογραφία  αρκούσαν,    κλειδώνονταν  στη μνήμη  του,   γεννούσαν   αριστουργήματα. »


1995 – Απόσπασμα από το περιοδικό “ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ”

«Δυο  σημεία  πρέπει  να  επισημανθούν  :  πρώτον  τα  πάντα  έχουν  φτιαχτεί  στο  χέρι  άγκυρες,  μακαράδες ,  ρόδες  τιμονιού,  βαρούλκα,    δεύτερον  τα  μοντέλα  είναι  λειτουργικά ,  τα  πηδάλια  στρίβουν  με  εσωτερικό  μηχανισμό ,  οι  άγκυρες  μπορούν  να  φουνταριστούν  ,  τα  πανιά  ανεβοκατεβαίνουν.  Η  έκταση  της λεπτομέρειας   και  της  ακρίβειας  είναι  μοναδική. »


1995 – Απόσπασμα από το περιοδικό “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ”

«25  καράβια  απερίγραπτης  ομορφιάς  (…)   προσεγμένα  μέχρι  και  την  τελευταία  λεπτομέρεια  αποτελούν  το  στόλο  του  Δημήτρη  Σκιαδαρέση” ,      “ένα  πραγματικό  έργο  τέχνης  θα  συμπληρώναμε  εμείς  που  είχαμε  την  τύχη  να  το  δούμε  από  κοντά  και  να  θαυμάσουμε  τη  λεπτοδουλειά  και  το   μεράκι  που  έχει  καταθέσει  ο  Δημήτρης  Σκιαδαρέσης  .  Πραγματικά  κάθε  μια  από  τις  φιγούρες  είναι  ξεχωριστή  με  τα  δικά  της  χαρακτηριστικά.  “Πραγματικό  έργο  τέχνης”  αναφερόμενος  ο  δημοσιογράφος   του  περιοδικού   στο  πλοίο  ” ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ” , (…)    να  δώσουν  την  ευκαιρία  και  στους  φιλότεχνους  να καταλάβουν  τι  θα  πει  μεράκι  και  αυθόρμητο  ταλέντο  σε  όλο  του  το μεγαλείο. »


1995 – Απόσπασμα από το αφιέρωμα του περιοδικού “ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ”

«Ο Δημήτρης Σκιαδαρέσης ζει ταξιδεύοντας σε όλες τις εποχές και σε όλες τις θάλασσες. Ταξιδεύει με πλοία , αριστουργήματα που κατασκευάζει ο ίδιος , αφήνοντας τη φαντασία του να τον οδηγεί με φουρτούνες , με μπουνάτσες από την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία στη Μπαρμπαριά και στον Ινδικό. »


1994 – Απόσπασμα από το περιοδικό ΟΣΤΙΑ

«Η  έκθεση  των  πλοίων  με  θέμα  ¨από  τον  Όμηρο μέχρι  σήμερα  (…) παρουσιάστηκαν  15  εκθέματα  – μοντέλα  πλοίων  μοναδικής   α ρ χ ι τ ε κ τ ο ν ι κ ή ς,   α ι σ θ η τ ι κ ή ς  και  καλλιτεχνικής  αξίας”,    “η  απόλυτη  πιστότητα  στον  σχεδιασμό  τους,    η  μικροναυπηγική  που  χρησιμοποιήθηκε   για  την  κατασκευή  τους,   ο  σεβασμός  στην   παράδοση  επεξεργασίας  του  ξύλου  και  στην  ιστορία   κάθε  πλοίου  εντυπωσίασε  τους  εκατοντάδες  επισκέπτες”,     “πλοία  μοναδικά   και  μοναδικά  γιατί   το  καθένα   από  αυτά  έχει   πάνω   του  χιλιάδες  ώρες  εργασίας ,  εμπνευσμένης  προσφοράς   με  μεράκι  και  φαντασία. »


1993 – Απόσπασμα από την εφημερίδα “ΟΣΤΙΑ”

«Είναι  τόσο   έντονη  η  εντύπωση  που  δημιουργούν,  ο  θαυμασμός,  η  έκπληξη,  η  συγκίνηση”,   “τα  λόγια  όμως  περισσεύουν  μπροστά  στο  δέος  που  δημιουργεί  στον  κάθε  επισκέπτη  η  συνάντηση  του  με  αυτό  το  δημιούργημα.  Το  έργο  του   ο   “Τηλέμαχος”    επιβεβαιώνει  τόσο  το ταλέντο  του  όσο  και την  απεριόριστη   ναυπηγική  τεχνική   η  φαντασία  του  Δημήτρη  Σκιαδαρέση. »


1992 – Απόσπασμα από την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”

«Ένας  στόλος  στο  σαλόνι.  Η  πιστότητα  είναι  καταπληκτική. »


1989 – Απόσπασμα από το περιοδικό “ΕΙΚΟΝΕΣ”

«Ένας  εκπληκτικός  μικρόκοσμος,   όλα  είναι  φτιαγμένα  με  τα  εργαλεία  της  εποχής  εκείνης  δηλαδή  το  τσεκούρι,  το σκεπάρνι,  το  πριόνι,  το  σκαρπέλο ,  το  τρυπάνι  του  χεριού,   το  ροκάνι. »