Αφιερώματα

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΤΥΠΟ ΤΥΠΟ στον Δημήτρη Σκιαδαρέση
Αποσπάσματα,

«Ο  πρωταρχικός  κανόνας  της  τέχνης  είναι  να  προκαλεί  ευχαρίστηση  και  συγκίνηση»  Ρακίνας  Γάλλος  δραματουργός.

 Απόσπασμα  από  το  κείμενο  της  εκδόσεως “ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ  ΛΕΞΙΚΟ  ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ -ΙΘΑΚΗ”   έκδοση  σωματείου  ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ  ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

«Η  σχολαστική  λεπτομέρεια  κάνει  το  έργο  του  μοναδικό.  Είναι  χαρακτηριστικό  ότι  υπάρχουν  σε  μικρογραφίες  όλα  όσα  είναι  απαραίτητα  για  τη  λειτουργία  και  τις  ανάγκες  ενός  πραγματικού  ιστιοφόρου.  Και  είναι  όλα  αληθινά.  Τσεκουράκια  , βαρελάκια  ,  επιπλωμένα  σαλόνια ,  καλαμάρια  με  φτερό,  κασμάδες , φτυάρια,  σφυριά,  πριόνια .  “Για  το  έργο  του  έχουν    εκφραστεί   με   ενθουσιασμό  κριτικοί  της   Τέχνης  ,  εκτιμητές  και   άνθρωποι  της  θάλασσας    που  είναι  σε  θέση  να  κατανοήσουν    και  να  αξιολογήσουν   το  βάθος  και  την  αξία  της  λεπτομέρειας  που  χαρακτηρίζει  τα  ιστιοφόρα  του. »

Απόσπασμα  από  το  περιοδικό   “ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΚΑΙ  ΔΙΕΘΝΗΣ  ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ  ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ»  καλοκαίρι    1995  τεύχ.  30-31

«25  καράβια  απερίγραπτης  ομορφιάς  (…)   προσεγμένα  μέχρι  και  την  τελευταία  λεπτομέρεια  αποτελούν  το  στόλο  του  Δημήτρη  Σκιαδαρέση” ,      “ένα  πραγματικό  έργο  τέχνης  θα  συμπληρώναμε  εμείς  που  είχαμε  την  τύχη  να  το  δούμε  από  κοντά  και  να  θαυμάσουμε  τη  λεπτοδουλειά  και  το   μεράκι  που  έχει  καταθέσει  ο  Δημήτρης  Σκιαδαρέσης  .  Πραγματικά  κάθε  μια  από  τις  φιγούρες  είναι  ξεχωριστή  με  τα  δικά  της  χαρακτηριστικά.  “Πραγματικό  έργο  τέχνης”  αναφερόμενος  ο  δημοσιογράφος   του  περιοδικού   στο  πλοίο  ” ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ” , (…)    να  δώσουν  την  ευκαιρία  και  στους  φιλότεχνους  να καταλάβουν  τι  θα  πει  μεράκι  και  αυθόρμητο  ταλέντο  σε  όλο  του  το μεγαλείο. »

Απόσπασμα  από  το  περιοδικό  “ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ”  Φεβρουάριος  1999  ,  ” Εφοπλιστής”  Μάιος  1995

«Δυο  σημεία  πρέπει  να  επισημανθούν  :  πρώτον  τα  πάντα  έχουν  φτιαχτεί  στο  χέρι  άγκυρες,  μακαράδες ,  ρόδες  τιμονιού,  βαρούλκα,    δεύτερον  τα  μοντέλα  είναι  λειτουργικά ,  τα  πηδάλια  στρίβουν  με  εσωτερικό  μηχανισμό ,  οι  άγκυρες  μπορούν  να  φουνταριστούν  ,  τα  πανιά  ανεβοκατεβαίνουν.  Η  έκταση  της λεπτομέρειας   και  της  ακρίβειας  είναι  μοναδική. »

Αποσπάσματα  από  το  περιοδικό  “ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΤΡΙΑΙΝΑ”   τευχ.  66  Ιούλιος  1982,   “ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΤΡΙΑΙΝΑ”   ΤΕΥΧ.  7  Νοέμβριος  1982 

«Αυτός  ο  αυτοδίδακτος  δημιουργός   ανεβάζει  την   τέχνη  σε  ψηλότερα  σκαλοπάτια “,  “χιλιάδες  μικρά  κομμάτια  από  ξύλο,  σίδερα ,  σχοινιά  και  ατέλειωτες  ώρες  δουλειάς  μαζί  με  τη  δημιουργική  του  φαντασία  είναι   τα  “υλικά”  αυτού  του  υπέροχου  καλλιτέχνη  που  δημιουργεί   εξαίσια  μοντέλα  σκαφών” ,η  συμβολή  του  Κ.  Σκιαδαρέση  στη  διατήρηση  της  ναυτικής  παράδοσης  του τόπου   μας  είναι   πολύτιμη. »

Απόσπασμα  από  το  περιοδικό   “ΕΙΚΟΝΕΣ”  Μάιος  1989 

«Ένας  εκπληκτικός  μικρόκοσμος,   όλα  είναι  φτιαγμένα  με  τα  εργαλεία  της  εποχής  εκείνης  δηλαδή  το  τσεκούρι,  το σκεπάρνι,  το  πριόνι,  το  σκαρπέλο ,  το  τρυπάνι  του  χεριού,   το  ροκάνι. »

Απόσπασμα  από  την  εφημερίδα   “ΤΑ ΝΕΑ”   Φεβρουάριος  1992

«Ένας  στόλος  στο  σαλόνι.  Η  πιστότητα  είναι  καταπληκτική. »

Απόσπασμα από τη εφημερίδα “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” 11ης Φεβρουαρίου 1995

«Μια  φωτογραφία,  μια  θαλασσογραφία  αρκούσαν,    κλειδώνονταν  στη μνήμη  του,   γεννούσαν   αριστουργήματα. »

Απόσπασμα  από  το  περιοδικό  “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ  ΚΑΙ  ΙΘΑΚΗ»  Μάιος -Ιούνιος  1981

«Αμέτρητα  κομματάκια  ξύλου,  δουλεμένα  με  τέχνη,  τοποθετημένα  και  συναρμολογημένα   μέχρι  την   τελευταία  λεπτομέρεια,   αποτελούν  το καράβι  ένα  πλήρες  καράβι  σε  μικρογραφία.  Υπάρχει  το  σαλόνι  του  πλοίου,  οι  καρέκλες  του,  οι  πόρτες,   οι  καμπύλες,  άγκυρες,  σκοινιά,  παλάγκα,  βάρκες, κανόνια,  τα  πάντα  (…)  κατάφερε  να  μικρύνει  όλα  τα  αντικείμενα  στη  σωστή  κλίμακα  και  το  σύνολο  να  είναι  όπως  ομολογούν  οι  ειδικοί   αρτιώτατο”  ,    “πρέπει  να  αναφέρουμε   πως  το  έργο   και  τον  δημιουργό   έχουν  σχολιάσει  ευμενώς  η  Μαρία  Καραβία  (Καθημερινή  20-12-1978),  η  τηλεόραση  και  η  εκπομπή  “Κάθε  μεσημέρι”.  Έχει  κάνει  έκθεση  στον  Πειραιά  όπου  απέσπασε  ευμενή  σχόλια  και  τα  πρόσεξαν  σαν  ταξιδιώτες  ο  Άλκης  Πιερράκος  και  η  ζωγράφος  και  χαράκτρια  στο  Πανεπιστήμιο  Παρισίων  κ.  Τσολάκη. »

Απόσπασμα  από  την  εφημερίδα  “ΟΣΤΙΑ”  Ιούνιος  1993

«Είναι  τόσο   έντονη  η  εντύπωση  που  δημιουργούν,  ο  θαυμασμός,  η  έκπληξη,  η  συγκίνηση”,   “τα  λόγια  όμως  περισσεύουν  μπροστά  στο  δέος  που  δημιουργεί  στον  κάθε  επισκέπτη  η  συνάντηση  του  με  αυτό  το  δημιούργημα.  Το  έργο  του   ο   “Τηλέμαχος”    επιβεβαιώνει  τόσο  το ταλέντο  του  όσο  και την  απεριόριστη   ναυπηγική  τεχνική   η  φαντασία  του  Δημήτρη  Σκιαδαρέση. »

Απόσπασμα  από το περιοδικό  ΟΣΤΙΑ  Δεκέμβριος  1994

«Η  έκθεση  των  πλοίων  με  θέμα  ¨από  τον  Όμηρο μέχρι  σήμερα  (…) παρουσιάστηκαν  15  εκθέματα  – μοντέλα  πλοίων  μοναδικής   α ρ χ ι τ ε κ τ ο ν ι κ ή ς,   α ι σ θ η τ ι κ ή ς  και  καλλιτεχνικής  αξίας”,    “η  απόλυτη  πιστότητα  στον  σχεδιασμό  τους,    η  μικροναυπηγική  που  χρησιμοποιήθηκε   για  την  κατασκευή  τους,   ο  σεβασμός  στην   παράδοση  επεξεργασίας  του  ξύλου  και  στην  ιστορία   κάθε  πλοίου  εντυπωσίασε  τους  εκατοντάδες  επισκέπτες”,     “πλοία  μοναδικά   και  μοναδικά  γιατί   το  καθένα   από  αυτά  έχει   πάνω   του  χιλιάδες  ώρες  εργασίας ,  εμπνευσμένης  προσφοράς   με  μεράκι  και  φαντασία. »

Απόσπασμα  από  την  εφημερίδα   “ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΟΣ   ΚΑΙ  ΘΙΑΚΟΣ  ΛΟΓΟΣ ”   Ιούλιος  1996

«Η  εξαίρετη  καλλιτεχνική  δημιουργία  του  κ.  Δημητρίου Σκιαδαρέση  ,  έργα  του  εκλεκτού  καλλιτέχνη  συμπατριώτη  κ.  Δημήτρη  Σκιαδαρέση  είχαμε  θαυμάσει  και  παλιά  στην έκθεση  που  είχε   οργανωθεί  στο  Μέγαρο  του  ΟΛΠ  (…),    εκεί  για  πρώτη  φορά  είδαμε  την  εξαίρετη  δημιουργία  του ,  όπου  με  μεγαλύτερη  άνεση  είχαμε  την  τύχη  να  θαυμάσουμε  στο  Μουσείο  Γουναρόπουλου,  την  έκθεση  του  καλλιτεχνικού  αυτού  επιτεύγματος , του   τόσο  σημαντικού  και  – ίσως –  μοναδικού  στο  είδος  του. »

Απόσπασμα  από  το  αφιέρωμα   του  περιοδικού  “ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ»  Μάρτιος  1995

«Ο  Δημήτρης  Σκιαδαρέσης  ζει  ταξιδεύοντας  σε όλες   τις  εποχές  και  σε  όλες  τις  θάλασσες.  Ταξιδεύει  με  πλοία  ,  αριστουργήματα  που  κατασκευάζει  ο ίδιος  ,  αφήνοντας  τη  φαντασία  του  να  τον  οδηγεί  με  φουρτούνες  , με μπουνάτσες  από  την   Αμερική  μέχρι  την  Ιαπωνία  στη  Μπαρμπαριά  και  στον Ινδικό. »

Αναφορές  έχουν  γίνει  επίσης  από  τις   εφημερίδες  του  Σωματείου Ναυτικών,  την  Ηχώ  της  ΠΕΣΜΕΝ,   τα  Κεφαλονίτικα  Χρονικά  , Αναγέννηση  στη  Κεφαλονιά  και  Ιθάκη,  στην  Ελευθεροτυπία  κλπ.